GDPR: Wat met de dubbele opt-in van mijn nieuwsbrief?

E-mailmarketing is een krachtige tool om in contact te blijven met je doelpubliek. Als je bezoekers de mogelijkheid geeft om zich in te schrijven voor bepaalde campagnes, moet je ook omschrijven wat het doeleinde hiervan is. De opt-in is vaak te zien als een vinkje met een tekst waarin kort omschreven staat waarvoor de bezoeker zijn toestemming geeft. Een dubbele opt-in vraagt nogmaals bevestiging via e-mail.  Een opt-in is verplicht, een dubbele opt-in daarentegen is dat niet, maar het is wel een handige manier om de kwaliteit van je mailinglijsten te waarborgen. Een e-mail ter bevestiging van de inschrijving is ook geen must, maar het is zeker een mogelijkheid om je als bedrijf te profileren en de toon te zetten voor het vervolg van de campagne.

Lees ook:

GDPR: Wat met mijn bestaande e-maillijst?
GDPR: Wat met mijn Algemene voorwaarden?
GDPR: Wat met de bewaartermijn van persoonsgegevens? 
GDPR: Wat met cookies?
GDPR: Wat met het verzamelen, bewaren en gebruiken van persoonsgegevens?
GDPR: Wat met het adverteren via derde partijen?
GDPR: Wat met de guest checkout in mijn webshop?

 

Heb je behoefte aan extra ondersteuning of heb je interesse in wat Aranere voor jou kan betekenen? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor meer info!